Skip to content
Mr Appliance

Mr Appliance Reviews

www.mrappliance.com
Is this your business?
What is your customer experience with Mr Appliance?

Mr Appliance Overview

The generated data is based on reviews and questionnaires provided by PissedConsumer.com users.

AI insights based on reviews
Rating Distribution

Mr Appliance has a 1.4 star rating from 88 reviews; consumers are mostly dissatisfied. Rating distribution shows 92% unfavorable and 6% positive. Many customers request a refund and complain about high price levels and diagnostic fee practices.

Key Takeaways for Future Customers

  • Read Mr Appliance reviews before booking and ask about diagnostic fee and refund policy.
  • Confirm parts pricing and get written estimates to avoid billing surprises.
  • Expect long delays and limited communication in some service areas.

Negative Feedback / Risk Areas

  • Frequent customer complaints about dishonest diagnoses and bogus repairs.
  • Refund and billing disputes, refused refunds, and poor customer service.
  • Missed appointments, poor workmanship, and damaged property reports.

Positive Feedback

Some reviewers note quick responses, polite technicians, and occasional successful repairs.

View full overview ›

Media from reviews

Mr Appliance - How many times do they have to diagnose a dryer?
Mr Appliance - How many times do they have to diagnose a dryer? - Image 2Mr Appliance - Charges me a lot of money and didn’t fix the problemMr Appliance - Need to have them fix our oven. I've been trying to get this resolved for...Mr Appliance - Need to have them fix our oven. I've been trying to get this... - Image 2Mr Appliance - Need to have them fix our oven. I've been trying to get this... - Image 3Mr Appliance - Need to have them fix our oven. I've been trying to get this... - Image 4
View all media ›

Turn one complaint into a collective action

PC collective complaint

A Collective Complaint helps you unite consumers dealing with the same issue, such as wrong charges, unexpected fees, damaged items, or misleading promises. It goes beyond a single review by growing stronger with every signature, making it harder to ignore. Once you reach 20 supporters, we’ll send it to the company to encourage a response.

Start Collective Complaint
Show reviews that mention
diagnostic fee machine parts experience people fee fees credit refund diagnosis
Filter review
Sort by
Chuck W Jui

This review is from a real person who provided valid contact information and hasn't been caught misusing, spamming or abusing our website. Check our FAQ

Verified Reviewer
| map-marker Lakeville, Minnesota

TERRIBLE...STAY AWAY AT ALL COSTS

AI Highlights
  • - Dispute $149 diagnostic charge on invoice 1103****.
  • - Staff cannot perform the repair and promised a credit, then referred to another provider.

I am disputing the $149 diagnostic charge for invoice #1103****, dated October 6, 2026. When booking, it states the diagnostic fee would be applied toward the repair.

Eric spent approximately six minutes at my home, told me the compressor might be faulty but was not certain, and stated that your company did not employ technicians qualified to perform the suspected repair. He then referred me to his former employer, which required another upfront fee to come out. I recognize that the invoice states diagnostic fees are nonrefundable. My concern is that I was promised a credit toward repair, received an uncertain diagnosis, and was told your company could not perform the suspected repair.

I am requesting a full $149 refund or cancellation of the charge if it has not yet been collected.

Stay far, far away... they don't employ properly licensed technicians.

Loss:
$149

Preferred solution: Full refund

View full review
Beth S Wzf

This review is from a real person who provided valid contact information and hasn't been caught misusing, spamming or abusing our website. Check our FAQ

Verified Reviewer
| map-marker Springfield Township, New Jersey

Shady business practices

stars-rating-full stars-rating-full stars-rating-full stars-rating-full stars-rating-full
AI Highlights
  • - Charged $150 diagnostic fee per machine for a single service call; 3 visits brought no repairs; promised $400 credit, but only $85 refunded.
Original review updated Jul 21, 2026

I have never written a negative review before, but I believe people should know about my experience with Mr. Appliance, doylestown pa.I called them to repair my parents' washer and dryer, both of which were only four years old.

The technician diagnosed both machines as needing parts. We were charged a $150 diagnostic fee for each machine, even though it was a single service call and the washer and dryer were right next to each other. Since they said they could fix the machines, we agreed to the repairs. The company returned three separate times, but nothing was ever repaired.

It became clear that the original diagnosis was incorrect. The technician even told us he felt bad about the situation and said he would only charge one diagnostic fee because neither machine had been fixed. He also told us we would receive a credit for the $400 we had already paid. When no refund arrived, I called the office.

Instead of the credit we were promised, I was told we would only receive $85 back. We paid $400 and ended up with two machines that still didn't work because the diagnosis was wrong. Despite this, the company refused to refund the diagnostic fees as promised. My father is a senior living on a fixed budget, so this was a significant financial burden.

Based on our experience, I feel the company handled this situation unfairly.

If you're considering using this company, I encourage you to ask detailed questions about their diagnostic and refund policies before committing to any repairs. Better yet, skip this company altogether due to their shady business practices.

Loss:
$400
Pros:
  • At this point
Cons:
  • Bad business practices

Preferred solution: A $300 refund from the $400 I spent with no resolution.

User's recommendation: Beware!

View full review
Hope E Jba

This review is from a real person who provided valid contact information and hasn't been caught misusing, spamming or abusing our website. Check our FAQ

Verified Reviewer
| map-marker Bloomington, Illinois

How many times do they have to diagnose a dryer?

stars-rating-full stars-rating-full stars-rating-full stars-rating-full stars-rating-full
AI Highlights
  • - Dryer won’t heat.
  • - Diagnosis: heater element; $340 estimate; $150 prepay.
  • - Second visit said timer; cost up to $511; unresolved.
Mr Appliance - How many times do they have to diagnose a dryer?
Mr Appliance - How many times do they have to diagnose a dryer? - Image 2

I needed my dryer fixed because it was not heating up. I called Mr.

Appliance because it seemed promising. Let me start with Ryan. He came in and said it was an element in the heater that needed to be replaced and said it would be $340, but he needed a prepayment of $150 to continue work. I stupidly agreed and paid.

Well, he said he would order the parts and come back in a few days. When he did, he only brought half of what he needed, so he left. Then he called out sick and sent another guy to fix the rest, just for that guy to be rude and tell me that it wasn't the heating element at all; it was the timer. I asked if I would be charged for the first diagnosis along with the new diagnosis and the new part, or just the actual diagnosis and new part, just to get told that it would just be the part that I would have to pay for.

I still have to pay for the false diagnosis. What should have been, at most, a $350 bill now comes to $511. Still, nothing got solved, and I don't even want them to come back because what are they just supposed to say? That it's not even that, it's another thing?

Next thing I know, I owe like two grand for real. This company seems very shoddy. I tried calling the business, and the receptionist couldn't even help. She just said that she would look into it and then hung up on me, didn't even ask for my name or anything.

I have blocked them on my debit card, and if they try to pursue further, I've already made a report with the Better Business Bureau. I'm an independent contractor myself; I wouldn't fathom screwing over one of my own clients.

Loss:
$150
Pros:
  • At least came out
Cons:
  • Scammy business practices
  • Unknowledgeable staff

Preferred solution: Full refund

User's recommendation: Look elsewhere

View full review
Kathy S Evy

This review is from a real person who provided valid contact information and hasn't been caught misusing, spamming or abusing our website. Check our FAQ

Verified Reviewer

Absolutely disgraceful

AI Highlights
  • - We spent $800 on a 5-year-old washer.
  • - Four weeks, several appointments; parts didn't fix and arrived late.
  • - We ended up buying a new machine.

Very long story. Bottom line: do not use these people.

We spent $800 on our 5-year-old washing machine. Four weeks later and several appointments, nothing was ever fixed. We ended up buying a new machine. They had us order parts that didn't work and turned up at wrong times for appointments.

Basically, we kept ordering parts as they told us to, and each one didn't ever fix the problem.

Terrible experience.

Loss:
$750
Cons:
  • Never fixed problem

User's recommendation: Do not use this company

View full review
Mark C Lid

This review is from a real person who provided valid contact information and hasn't been caught misusing, spamming or abusing our website. Check our FAQ

Verified Reviewer

Insane Quote!

stars-rating-full stars-rating-full stars-rating-full stars-rating-full stars-rating-full
AI Highlights
  • - Washer leaked from the front door; Wesley evaluated the unit.
  • - Diagnostic fee $145 and repair quote $972; front-door seal listed at $600.

So I too had an issue with my LG 3500ww front load washer. It was leaking.

I got the repair person Wesley. I showed him where the leak was coming from. Now, I am not an appliance repair person, but I am very handy and do most repairs myself. Since this one was coming from very low and towards the front of the appliance, I called a professional.

They told me a $145 diagnostic fee would be applied to the repair if I accepted the quote. I thought, 'Sure, how much could it be to fix a leak?' After Wesley evaluated the unit, he gave me a repair price of $972.00. He told me the leak was coming from the front door seal and the seal cost $600 on its own. He said the part was pretty special.

I declined the repair and told my wife we needed a new washer. She asked me, 'Can you fix it?' I said let me look up a repair video and the part. Well, after watching the video, I looked up the part. The part was $52 on Amazon and the tool was $14.

The fix is an hour from start to finish.

So glad I declined and so sad I didn't look at the reviews before calling this company. Please do not call them.

User's recommendation: Do Not Call This Company

View full review
Alexandra B Srl

This review is from a real person who provided valid contact information and hasn't been caught misusing, spamming or abusing our website. Check our FAQ

Verified Reviewer

Scam Warning: Paid for Service, Got Home Damage Instead

stars-rating-full stars-rating-full stars-rating-full stars-rating-full stars-rating-full
AI Highlights
  • - Technician George no-showed and arrived late.
  • - He pried the stovetop with pliers, damaging the marble, and the company has not responded.

Only use Mr Appliance if you want damage done to your home and to pay for a service you'll never receive. If I could give 0 stars, I would.

I have had an absolutely awful experience with Mr Appliance and strongly advise others to avoid them.

My stove burner went out, and I was assigned Mr Appliance through my home warranty company, AHS. The first appointment was scheduled for March 21st - the technician (George) no-showed for over four hours past the appointment window. I eventually had to reschedule for March 24th, when George again showed up late.

During the visit, George used metal pliers to forcibly pry my stovetop, despite my clear warning that the stovetop was soldered into the marble countertop, and asking him not to. As a result, he caused severe damage to my marble - deep divots of crushed marble (holes) and impact marks that were absolutely avoidable.

I immediately filed a complaint with AHS (my home warranty who scheduled Mr Appliance) and submitted extensive photo evidence to both AHS and Mr Appliance's manager, Melissa.

Since then, my experience has gone from bad to worse:

- I have submitted almost a dozen emails to Mr Appliance (Melissa) with no response.

- I have called over 40 times, often being placed on hold for 15+ minutes or having my calls completely ignored.

- I have left numerous voicemails and never received a call back.

- I managed to speak to Melissa once, and she promised a call back the next day to discuss compensation for the damage. That call never happened, and follow-up attempts have been met with complete silence.

I have filed a BBB complaint regarding their refusal to address the damage and the ongoing lack of communication.

Meanwhile, my stove burner remains broken, and Mr Appliance continues to refuse to schedule service or address the damage they caused.

Despite being told by AHS that Mr Appliance would contact me, they have not. Every day, I spend valuable time trying to get a response, with absolutely no resolution.

Their complete lack of professionalism, accountability, and customer service is staggering. I have detailed records of all communication attempts and photo proof of the damage, and I am now prepared to pursue legal action if this is not resolved.

Bottom line:

- Mr Appliance caused major damage to my home.

- Mr Appliance refuses to respond, repair the damage, or complete the original service (despite being paid for it).

- Mr Appliance ignores emails, calls, and even BBB complaints.

Avoid this company at all costs

Preferred solution: Full refund

View full review
Julia G Zrk

This review is from a real person who provided valid contact information and hasn't been caught misusing, spamming or abusing our website. Check our FAQ

Verified Reviewer

Poor experience

stars-rating-full stars-rating-full stars-rating-full stars-rating-full stars-rating-full
AI Highlights
  • - Fridge still not working after six weeks.
  • - Calls were unreturned and updates vague.
  • - Recommend seeking a more reliable and responsive provider.

Genuinely one of the worst experiences I have had working with any company. Despite our fridge still not working at the end of a 6-week period working together, my bigger concern was their lack of communication and integrity.

Calls went unreturned, updates were vague or nonexistent, and any sense of urgency was missing in action. I would strongly recommend seeking out a more reliable and responsive provider.

Loss:
$150
Pros:
  • Growth in patience
Cons:
  • Poor service
  • Lost money
  • Unresponsive

Preferred solution: Full refund

User's recommendation: Do not use

View full review
Marcia K Gto

This review is from a real person who provided valid contact information and hasn't been caught misusing, spamming or abusing our website. Check our FAQ

Verified Reviewer
| map-marker Chardon, Ohio

Never showed up for my appointment

stars-rating-full stars-rating-full stars-rating-full stars-rating-full stars-rating-full
AI Highlights
  • - They never showed up for my appointment.
  • - I confirmed my address and number, then was told a technician would come.

Worst business I've ever dealt with! They never showed up for my appointment!

I had called to confirm my address and phone number and was told a technician was coming.

Obviously, they lied to me! I didn't want to give them even 1 star, but I had to do so in order to write a review.

User's recommendation: Read all of their other poor reviews and do not hire them! Save yourself a lot of trouble and frustration. They should not even be in business!

View full review
Mike W Jsv

This review is from a real person who provided valid contact information and hasn't been caught misusing, spamming or abusing our website. Check our FAQ

Verified Reviewer

Terrible Service

stars-rating-full stars-rating-full stars-rating-full stars-rating-full stars-rating-full
AI Highlights
  • - Customer service was very poor.
  • - They couldn't fix my washing machine and said it was tough luck.
  • - Renee was rude, raised her voice, and hung up.

Absolutely terrible, terrible customer service! Not only could they not fix my washing machine, they basically told me tough luck.

Renee is extremely rude. She raised her voice multiple times, was threatening, and then hung up on me.

Never, ever hire Mr. Appliance for anything!

Cons:
  • Terrible service

Preferred solution: Nothing

View full review
Melody G Fpi

This review is from a real person who provided valid contact information and hasn't been caught misusing, spamming or abusing our website. Check our FAQ

Verified Reviewer
| map-marker Augusta, Georgia

If I could leave zero stars I eould

stars-rating-full stars-rating-full stars-rating-full stars-rating-full stars-rating-full
AI Highlights
  • - Ovens failed before Thanksgiving; delays from a misordered $1400 part and slow scheduling; Ashley was awful, technicians were nice.

Starting the Thursday before Thanksgiving our ovens went out. Tuesday they came out,couldnt get them started.

Could sell me a $1400 repair part. It would be in Thursday after Thanksgiving. Oddly when he went to write up order ovens came on! But was told the part would keep failing so we went through with order.

Week went by NOTHING. Week 2 went by NOTHING I called and they thought part would be in and they could do it some time CHRISTMAS EVE they could not give a time range! Office coordinator ASHLEY a real peace of work(will not be using this company again mainly bc of her). We rescheduled to Jan2.

Repairman arrived thought he was working on a stove so did not bring the dolly. It will be 2 more weeks before they could schedule. Jan 14 they arrive the part they ordered IS WRONG!!! They will now need to ship part to manufacture to get it fixed.

Week goes by NOTHING! Week 2 goes by NOTHING! I called and they cant find the order they will call me back. No they didnt.

I called back. It will be another week. I call again they can put it in Presidents Day. They come, the manufactured part is missing an important junction!!!

They will call me with solution the next day. No they didnt. I called and they think they have solution they will call back with appointment! Guess what NO THEY DIDNT!!!

Im still waiting. 91 days

Lady who answers phone Super nice

Technicians nice but cant get their act together

Ashley the office worker - AWFUL, would have fired her by now at our business

Pros:
  • Lady who answers phone is polite
Cons:
  • Cannot get job done

Preferred solution: My ovens repaired

User's recommendation: Find ANYONE else but Mr Appliance

View full review
Arshan Obk

This review is from a real person who provided valid contact information and hasn't been caught misusing, spamming or abusing our website. Check our FAQ

Verified Reviewer
| map-marker Canton, Georgia

Horrible service

AI Highlights
  • - They charged hundreds to install a $7 Amazon sensor and failed to fix it.
  • - The tech sprayed WD-40 on a fan and walked out when asked to diagnose.

They charged hundreds dollars to install a 7 dollar sensor from Amazon. They came to the house with part still in amazon box.

Never fixed the problem. The tech Mike came back out spray wd 40 on a fan. Still didn't fix the problem. I asked him to put the refrigerator into diagnostic mode, and he got pissed and raised his voice and walked out because he didn't know how to do this simple procedure found on the internet.

If you call you get someone in India.

There are no brick and mortar stores. DON'T USE THIS COMPANY!

Loss:
$180
Cons:
  • Scam

Preferred solution: Full refund

User's recommendation: Do not use this scam company from India.

View full review
Anonymous
map-marker Weatherford, Texas

Mr. Appliance Weatherford Improper Diagnosis and Refund Refusal

stars-rating-full stars-rating-full stars-rating-full stars-rating-full stars-rating-full
AI Highlights
  • - Paid $139.64 diagnostic fee; motherboard was reportedly bad.
  • - Part later found available from an authorized distributor, new and in stock.

I have used the local Weatherford, Texas Mr. Appliance three times.

The first two times were great. This last time not so much. You be the judge. The tech came out, spent some time with my eight year old washing machine and informed me that the motherboard was bad ...

oh ... and the part isn't made anymore. I thought, well I just replaced the dishwasher that was only eight years old, (on the advice of Mr. Appliance) so okay.

I guess they don't make 'em like they used to. I had no qualms about paying the $139.64 diagnostic fee and sent Dave the technician and his trainee on their way. Afterall, I had recently come to trust this company. I told my wife the news, and I started searching online for a new washing machine.

Not thirty minutes later, my wife calls and says she found the part on the website of an authorized parts distributor for our washing machine. I called the distributor to verify that the part was still being manufactured and was in stock. Indeed, the part was being manufactured. It was a new part, not a refurbished part and yes, it was in stock.

I called Mr. Appliance back the same day. I sent them a screen shot of the part from the distributor's website and was told David the technician would be getting in touch by the end of the day. No call came, even after making two more follow-up phone calls to Mr.

Appliance. I called the next morning, I had a difficult time trying to explain my situation for being interrupted by the person on the other end of the line. I tried to explain I would like the technician to get in touch so we could discuss his further recommendation and perhaps complete the repair. However, after continual interruption, it was impossible to get that point across.

I finally just said I think I'd like a refund. I was told there would be no way I would ever receive a refund for a diagnostic call. I tried to explain, again with great difficulty for being interrupted, the report I was given was not correct and that the part was not discontinued. I was then told Mr.

Appliance only buys parts from a limited number of distributors because of quality issues. (I suspect it's really because of wholesale price issues. Why? Because the distributor of my part is authorized and preferred by the manufacturer of my washer and dryer set and sells to the public.) Again, I was told in no uncertain terms that I would not be receiving a refund.

So, here's the deal. I feel certain, Mr. Appliance will most likely write a response to this review. That's certainly within the company's right.

But take my advice, look at this company's over all Trustpilot rating. This many unhappy customers can't all be wrong. My advice. Stay as far away from Mr.

Appliance as possible. Here's the detailed conclusion to my rating. 1) Is Mr. Appliance trustworthy?

No. I feel as though someone has lied to me and became combative over the phone rather than help me with my problem. 2) Is Mr. Appliance a customer-centric company, willing to entertain fair and satisfactory conclusions in order to retain repeat customers.

No. This was the third time I hired the company, yet I was unfairly treated and mishandled on the phone. Mr. Appliance is NOT customer-centric.

They are Mr. Appliance-centric. 3) What next? I'm deciding whether it's worth the $139.64 to take them to small claims court.

I feel certain, company's like Mr. Appliance are counting on me telling myself its not worth it. To their way of thinking, what fool would go to the trouble of setting a court date for a just $139.64.

Hmmm. I just must might.

User's recommendation: Hard no. Stay away from them.

View full review
Darrold Qqk

This review is from a real person who provided valid contact information and hasn't been caught misusing, spamming or abusing our website. Check our FAQ

Verified Reviewer

I paid for Fox nation months ago and have not used it once I cannot get on. Can you please help me?

I cannot get on Fox nation and they asked me who my vendor is and its not listed so I dont know what to do. I have spectrum its not on there.

View full review
Sherrie I Ukh

This review is from a real person who provided valid contact information and hasn't been caught misusing, spamming or abusing our website. Check our FAQ

Verified Reviewer

Compliant

stars-rating-full stars-rating-full stars-rating-full stars-rating-full stars-rating-full
AI Highlights
  • - Scheduling error; tech came and left before 11:30 am.
  • - No calls; only generated text messages.
  • - Refund denied; they kept $165 as trip charge.

RUN! THEY WILL RIP YOU OFF!

I made an afternoon appointment with them from noon - 4 PM. I got home at 11:30 am and the tech had already come and gone. No phone call or texts. I called and text them several times after and all I got was generated text messages.

No one called until 4 pm. We asked for our money back and they refused. They said it was a trip charge. It was their scheduling mistake.

They were rude and unprofessional. They kept $165.00 for doing nothing!!

Do yourself a favor and look for another company. They shouldn't even get 1 star.

View full review
Michelle L Bkm

This review is from a real person who provided valid contact information and hasn't been caught misusing, spamming or abusing our website. Check our FAQ

Verified Reviewer

Wasted $500 replacing a motor that did not need to be replaced.

stars-rating-full stars-rating-full stars-rating-full stars-rating-full stars-rating-full
AI Highlights
  • - The repairman diagnosed a circulation motor and replaced it for $500, but the real issue was a $50 pressure switch.

The service repairman, Adam, came out to diagnosis our dishwasher that would not cycle all the way through. He spent 10 minutes "listening" to the dishwasher try to cycle through and said, "it's your circulation watch motor".

Since the dishwasher was only 2 years old we paid the $500 to replace the circulation watch motor, only to realize it was NOT the circulation watch motor. After MULTIPLE calls to Mr. Appliance, it was finally diagnosed as a $50 pressure switch. We wasted $500 for a pump that did not need to be replaced, when the fix was a $50 pressure switch.

DO NOT USE MR.

APPLIANCE, THEY HAVE NO IDEA WHAT THEY ARE DOING. THEY ARE JUST GUESSING.

Loss:
$350
Cons:
  • Do not know how to diagnosis a failing appliance

Preferred solution: Full refund

User's recommendation: Use a certified repair service for your brand of appliance.

View full review
Amy O Ium

This review is written by an individual who has purchased the reviewed product/service and/or confirms being a paying customer of this company. Check our FAQ

Verified Buyer
|

This review is from a real person who provided valid contact information and hasn't been caught misusing, spamming or abusing our website. Check our FAQ

Verified Reviewer

RIP OFF ARTISTS!!!!!

stars-rating-full stars-rating-full stars-rating-full stars-rating-full stars-rating-full
AI Highlights
  • - Diagnosed and attempted to repair an LG fridge.
  • - Installed two bad compressors and charged almost $1600.
  • - The repair was not completed.
Contains 1 confidential file for company representatives
Updated by user Aug 04, 2024

Not a chance in ***

Original review Aug 02, 2024

We called them to diagnose and repair our LG fridge. They put in two bad compressors and charged us almost $1600 and never completed the repair. They get you to sign a receipt when you pay and then they say they 'provided the service', which is a crock of crap.

Loss:
$1590
Cons:
  • Everything about them

Preferred solution: Full refund

User's recommendation: NEVER CALL THEM!!!

View full review

About

Related Companies

Neighborly, Molly Maid, Five Star Painting, Mr Rooter, Mr Handyman

Summary

Mr Appliance is a repair company which is based in Waco, Texas. It is locally owned and operated. The company serves such locations as Wichita, Andover, Benton and Kechi in the state of Kansas. The technicians of the company are promised to be trained to repair of any kind of appliances all brands of major kitchen and laundry appliances can be fixed. They can serve just everything from Amana refrigerators to Whirlpool washing machines. The company provides commercial as well as residential services.

Mr Appliance reviews and complaints

Mr Appliance is ranked 83 out of 523 in Household Services category

Area Served

USA

Payment Methods

VISA

Why Trust Reviews on PissedConsumer?

  • Professional auto and live moderation
  • 100% user-generated content
  • Equal opportunity and protection
  • Zero tolerance for fake reviews
  • Verified content
  • PissedConsumer is on the Inc. 5000 list

For more information read Blog article